Om jobbet
Kunsten søger en Produktions- og udstillingskoordinator, der kan styre produktionen og logistisk af museets udstillinger, og som vil være lige så stolt af at arbejde her, som vi er.
Kunsten viser årligt 5-7 større og mindre udstillinger. Som Produktions- og udstillingskoordinator varetager du en central, koordinerende rolle i forhold til udstillingsproduktionsmæssige, koordinerende og praktiske opgaver.
Dit nye job vil være inden for kunstfaglig afdeling, som støtte mellem udstillinger, samlinger og det tekniske team. Du vil administrere en produktions- og logistikplan for alle kommende udstillinger og vores formidlingsrum KunstLab, samt assistere med udstillingslåneaftaler, forsikringer o.lign.
Dine opgaver vil være varierede, og du skal især:
- Varetage koordinering af museets udstillinger. Herunder produktions- og installationsplaner i samarbejde med projektledere fra kunstfagligt team og formidlingsafdelingen.
- Koordinere udstillingsopbygning i samarbejde med vores tekniske team, evt. kontrakter med eksterne leverandører, koordinering med driftsledelsen omkring sikkerhed, brand, teknik, lys, AV, håndværkere mm., samt være forbindende led i opbygningsfasen.
- Assistere med låne- og udstillingskontrakter, herunder korrespondance med udlånere og andre institutioner i forbindelse med særudstillinger.
- Koordination af konservatorer og tilstandsrapporter i forbindelse med særudstillinger og i samarbejde med museets registrator.
- Udfærdige værdiredningsplaner og facilitetsrapporter i samarbejde med museets bygnings-og sikringschef.
- Koordinere transporter og kurerrejser i samarbejde med transportagenter samt sikre nødvendige toldforhold.
- Rekvirere forsikringer og varetage ansøgninger ved eksempelvis State Indemnity.
- Afhængig af din baggrund, mulige opgaver som konservator, herunder tilstandsrapporter og vedligeholdelse af værker på udstillinger og i vores samling.
- Mødedeltagelse og koordination af produktionsmøder (dagsorden)
- Ad-hoc opgaver (inkl. opdatering inventarliste i samarbejde med teknisk team, ansøgning om visningsvederlag, honorarblanketter, arkivering udstillinger)
Alle opgaver løses i tæt samarbejde med museets forskellige fagfolk og på tværs af afdelingerne. Der er derfor i høj grad tale om teamwork. Stillingen er organisatorisk placeret i vores kunstfaglig afdeling. Produktions- og udstillingskoordinatoren refererer til udstillingschefen.
Faglige kompetencer og erfaring
- Relevant uddannelse i projektmanagement, logistisk eller konservator.
- Tidligere erfaring som udstillingskoordinator og dokumenteret erfaring med alle dele af udstillingsprocessen.
- Er systematisk anlagt og dokumenteret erfaring med at lægge og holde realistiske tids- og produktionsplaner.
- Materialekendskab inden for museets samlingsområde.
- Erfaring med større udstillingsprojekter eller beslægtet museumsarbejde.
- Forståelse for kunsthåndtering i praksis og indsigt i udstillingskrav og -muligheder.
- Gode sproglige færdigheder på dansk og engelsk i både skrift og tale.
- Du har interesse for kunst og forstår museernes funktioner.
Det vil være en fordel, at du allerede har flere års erfaring enten inden for kunsttransportlogistik eller som konservator inden for maleri eller skulptur.
Personlige kompetencer
Til stillingen søger vi en medarbejder, som er:
- Udadvendt og kan indgå i mange forskellige faglige sammenhænge, dels som en del af museets interne faste stab med mange forskellige fagligheder, dels i forhold til stillingens mange eksterne og koordinerende opgaver.
- Initiativrig, løsningsorienteret, selvstændig og struktureret.
- Sætter en ære i at bringe opgaver helt i mål.
- I besiddelse af en god situationsfornemmelse og trives godt i samarbejdet med forskellige personligheder.
- Fleksibel til at reagere på projektbehov (inkl. at være til rådighed for transportleverancer og installationstidsplaner).
Løn- og ansættelsesvilkår
- Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår er fastsat efter overenskomst mellem kommunernes Landsforening og en række akademiske forbund/foreninger (Akademikernes Centralorganisation).
- Arbejdssted er Kunsten, Kong Christians Allé 50, 9000, Aalborg.
- Tiltrædelse 1. juni 2023 eller snarest herefter.
- Hvis du får tilbudt stillingen, skal du fremvise anmærkningsfri straffeattest.
Send din ansøgning med CV senest d. 12/4 2023 kl. 12.00.
KLIK HER FOR AT SENDE OS DIN ANSØGNING.
Første og anden samtalerunde forventes afholdt i uge 17 2023.
Du er velkommen til at kontakte udstillingschef Claire Gould på tlf. 31994168 eller cg@kunsten.dk, hvis du ønsker yderligere information.