I skal gå rundt i udstillingen og finde et rum, I vil arbejde med. Når I har fundet rummet, må I gerne sætte jer ned og se ekstra godt på, hvad der er i rummet.
Nu skal I beskrive det rum, I har valgt. I kan fx se på farverne i rummet, de forskellige værker og stemningen i rummet. Hvilke tillægsord kan man bruge til at beskrive rummet og værkerne? Skriv alle de tillægsord, I kommer i tanke om. Til sidst skal I vælge de 3 ord, der beskriver rummet bedst.
Nu skal I rundt i udstillingen igen. De næste opgaver skal I løse selv, men I må gerne blive sammen så I kan hjælpe hinanden.
Du skal finde det værk, der allermest ligner en drøm, du har haft eller noget du gerne ville drømme om.
Tag et foto af værket. HUSK at I ikke må fotografere i det sorte og det lyserøde rum. Foto skal være uden blitz. Du kan tage et prøvebillede af dine fødder, hvis du er i tvivl om blitzen er slået fra.
Få en af de andre til at tag et billede af dig med værket i baggrunden.
Sidste opgave skal ikke løses på museet, men først efter jeres besøg. Du skal skrive en kort tekst om det fotografi, du har taget og de tillægsord, I valgte i opgave 2. Teksten kan handle om en drøm, du har haft, din fremtidsdrøm eller være ren fantasi om værket. Bagefter skal I læse jeres historier højt for gruppen eller hele klassen.