Hvordan kan smadrede spejle være et kunstværk? Hvorfor er kunstværker, som er lavet i samme periode så forskellige? Og hvad kan kunst egentlig fortælle om den tid, den er skabt i?
På Kunsten kan du opleve en bred vifte samtidskunst, som giver eleverne et indblik i, hvor forskelligartet vor tids kunst er. Vi går sammen med eleverne på opdagelse i spørgsmålet om, hvad kunst egentligt er, og hvordan kunsten forholder sig til det liv, vi lever i dag.
På Kunsten har vi udviklet et spændende 1,5 times læringsforløb, hvor eleverne vil blive fortrolige med samtidskunsten – både samtidskunstens mange udtryksformer og samtidskunstens tematikker, som det mystiske og surreale eller identitet og selviscenesættelse eller værker, der ved hjælp at spejlinger og anderledes perspektiver får os til at se vores omgivelser på en ny måde.
Sammen med vores kunstformidler kan elever i alle aldre blive klogere på samtidens kunst gennem samtaler og øvelser, der åbner elevernes øjne for, hvem de selv er og den samtid, de er en del af.
Forløbet er baseret på en blanding mellem dialoger, gruppeoplæg og kreative øvelser. Vores formidlere tilpasser altid forløbet til den enkelte klasse, sammensætning og alderstrin.
Målgruppe: Udskoling, ungdomsuddannelser
Fag: Billedkunst, samfundsfag, historie
Varighed: 1,5 time
Pris: 750 kr.